Monday, January 30, 2012

Boo u!

I wish I could write it all here..but I don't have the strength anymore..

aku mengaku kadang-kadang mulut aku lantang..cakap ikut sedap aku..tapi at least..aku xpernah letak kedudukan orang lain kt kaki aku..aku xpernah judge masa silam orang lain macam aku ni xpernah buat dosa..boo you!..

serius aku semakin menyampah dengan perangai manusia yang kadang-kadang susah sangat nak cermin diri sendiri..kesalahan orang kita sibuk nak tegur..sibuk nak jaga..tapi bila datang kesalahan sendiri??...kau letak pada bahu orang lain..nice!..

rasanya..sebelum sibuk nak ajar orang apa tu tanggung jawab..aku rasa u should learn it 1st!...kau blm tahu lg apa itu tanggung jawab..sbb pada aku kau tgk tanggung jawab yang kau pegang selama ni utk dimegah-megahkan pada orang lain..hello..tanggung jawab tu bukan semurah yang kau rasa..jgn cuba beli respect orang lain dengan lakonan tanggung jawab kau tu..

aku xde apa-apa..yes I am..and I'm not perfect...at least I'm better than u..hati aku x busuk macam kau yang x boleh nak tengok orang lain senang..owh tak..bkn orang lain..orang yg ada sekeliling kau je sebenarnya..orang jauh-jauh kau cuba nak impress..kesian..

kadang-kadang..belajar pandai-pandai..masuk Universiti ntah mana pun blm tentu boleh jadikan kau manusia yg boleh berfikir dengan bijak terutama bila ianya melibatkan kehidupan orang lain..yes..I admit yang kau mmg kelihatan perfect for anybody else..but not for me..sebab apa?...

sebab kau xtau nk hargai kehidupan orang yang sepatutnya kau jaga..owh kau jaga..tp kadang-kadang x ikhlas..kadang-kadang kau cuba menyelam sambil minum air...perfect!...

jangan sebab kau lebih pada orang lain, kau rasa kau boleh tentukan apa yang baik n buruk utk diorang...jgn sebab Allah bagi kau rezeki lebih pada orang lain kau dah rasa diri kau cukup dirahmati..yep..yep..aku bukan ustazah..tp aku sedar..orang yang banyak diberi dugaan adalah orang yang selalu Allah ingat padanya..

jangan bergembira sebab kita x didatangkan musibah oleh Allah..sebab mungkin Allah dah lupakan kita..nak tau sebab apa?..sebab kita lupakan DIA...baik kau bersyukur ditimpa musibah...atau minta ditimpa musibah..sebab dari situ kau boleh kenal diri kau sendiri...boleh tahu kesilapan diri sendiri sebelum kau terlambat...like me...n aku tak nak jadi macam kau..never..

aku pilih berdiam diri dari bercakap dgn orang macam kau sbb aku takut kejahatan mulut aku ni x dapat dibendung dan akan keluar perkataan-perkataan yang kau sendiri xnak dengar..fair enough...





p/s: now I can cry with a smile on my face!...

No comments:

Followers